قطعی مکرر برق، پاساژ معروف تهران را تعطیل کرد 
کد خبر: ۳۲۱۴۶۶
تاریخ انتشار: 2024 August 13    -    ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۹

قطعی مکرر برق، پاساژ معروف تهران را تعطیل کرد 

 قطعی برق، بازار اصناف مختلف را مختل کرد. پاساژ کاشانی در بازار لوازم یدکی به دنبال قطعی‌های مکرر برق متحمل زیان‌های بسیاری شده است.
 قطعی برق، بازار اصناف مختلف را مختل کرد. پاساژ کاشانی در بازار لوازم یدکی به دنبال قطعی‌های مکرر برق متحمل زیان‌های بسیاری شده است.
 
قطعی مکرر برق، پاساژ معروف تهران را تعطیل کرد 
 
وزارت نیرو به دنبال بحران کمبود برق، تا کنون دست به قطعی‌های گسترده زده است. یک بار دلیل این قطعی‌ها را مشکلات فنی عنوان می‌کنند و بار دیگر به بهانه پرمصرفی شهروندان، ناکارآمدی خود را توجیه می‌کنند.
 
 
 
 
این روزها به دنبال تشدید قطعی‌های برق، صدای اصناف مختلف بلند شده است؛ از کشاورزان، صنعت‌گران، بازاریان و... گرفته تا ادارات خصوصی و کسب‌وکارهای کوچک. قطعی‌های مکرر، روند تولید، توزیع و فروش را مختل کرده و با ادامه این روند انتظار می‌رود که قیمت‌ها نیز افزایش پیدا کند. به دنبال این افزایش احتمال تشدید نارضایتی‌ها وجود دارد.
 
قطعی برق، بازار کسب‌وکارها را کساد کرده و در پی قطعی برق در مراکز و پاساژهای تجاری، کسب‌وکار روزمره بازاریان با اختلال فراوانی روبه‌رو شده است. این قطعی‌ها که بدون هیچ‌گونه برنامه‌ای رخ می‌دهد، صدای کسبه ناراضی را بلند کرده است. در جریان قطعی‌های پی در پی در مراکز، تجارت‌نیوز از یکی از پاساژهایی که قطعی‌های مکرر را تجربه می‌کند، یعنی پاساژ کاشانی، پیگیری کرد که در ادامه مشروح خبر را می‌خوانید.
 
در جریان پیگیری‌های تجارت‌نیوز، این پاساژ با قطعی‌های مکرر برق روبه‌رو می‌شود. این قطعی‌ها بدون اعلام قبلی و بدون برنامه رخ می‌دهد. در جریان این قطعی‌ها کسبه مجبور به تعطیل کردن مغازه می‌شوند و علنا چندین ساعت در روند فروش آن‌ها اختلال گسترده‌ای به وجود می‌آید.
 
این قطعی‌ها عمدتا یک الی سه ساعته بوده و علنا تا سه ساعت از روز تعطیلی اجباری به کسبه تحمیل می‌شود. این در حالی است که به دلیل گرانی‌ها و دیگر مشکلات اقتصادی، علنا بدون قطعی برق هم بسیاری از اصناف، مشتری خود را از دست دادند. حال با این تعطیلی‌های تحمیلی، اوضاع کسب‌وکار بحرانی‌تر از همیشه است.
 
این پاساژ نیز مانند بسیاری دیگر از پاساژها، بدون اطلاع قبلی، شاهد قطعی‌های گسترده شده و مجبور به تعطیلی چندساعته می‌شوند. نکته مورد توجه آن جا است که این تعطیلی‌ها صرفا مختص به این پاساژ نیست و اصناف مختلف با این بحران مواجه‌اند.
 
وزارت نیرو در رابطه با قطعی برق شهرک‌های صنعتی، عمدتا برنامه قطعی یک روزه را ارائه داده است. لازم به ذکر است که قطعی برق شهرک‌های صنعتی نیز محدود به یک روز نبوده است و در برخی شهرک‌ها بیش از یک روز این قطعی‌ها رخ می‌دهد.
 
اما وزارت نیرو در رابطه با دیگر اصناف نه تنها تدبیری نیاندیشیده، بلکه آن‌ها را با قطعی‌های بی‌سابقه و چندساعته آن هم بدون اطلاع قبلی، رها کرده است. ادامه این روند، فروش و توزیع بسیاری از محصولات را با مشکلات بیشتری مواجه خواهد کرد که شاید جبران آن بسیار سخت‌تر باشد.

 

تجارت نیوز

آخرین اخبار